miercuri, 23 februarie 2011

Sinuosul drum de la supererou la eroină naţională

Azi m-am dedat iar viţiului meu soliter, gânditul aiurea. Probabil expresia ”bătutul câmpilor cu graţie” a fost inventat pentru mine.

Şi în timp ce mă gândeam eu aşa, pe persoană fizică, mi-am adus aminte de un articol citit asară, prin crucea nopţii la ” http://futezatorii.ro/” / ” http://futezatorii.ro/discursuri/metrou-statia-supereroilor-201”. Brusc mi-am imaginat cum ar fi să circul cu supereroul. Cu batman, cu superman, sau cu alt ”man”. Sau vreo ”woman” îmbrăcată cu fustă nano, bustieră generoasă, pelerină amplă şi desigur, mască. Iar asta m-a dus iar la vechile mele idei negativiste.
URĂSC ORGANIC supereroii. Nu sunt buni de nimic. Nişte raw models lipsite de coloană vertebrală. Vrei să lupţi cu sistemul sau cu crima organizată? De ce nu poţi să o faci cu propriul chip? De ce trebuie să aibă vieţi banale, a regular Joe around the corner dublate de vieţile secrete? Doară nu e o chestie ruşinoasă nu?
Şi p-ormă tot rumegând ideea, între burduf şi cheag, am avut o revelaţie. De ce americanii au trebuit să inventeze super eroul? Pentru că nu au avut şansa unei evoluţii normale comunităţii. Au plecat din Europa o mulţime de târâie brâu sau spadă cu ideea de a se îmbogăţi, neglijând să ia cu ei şi istoria. Oamenii ăştia nu au poveşti, aşa că au trebuit să le inventeze. Iar arhetipul eroului american e tot cowboy-ul. Care între un mânat viguros de vite de-a lungul mânerului tigăii şi o beţie cruntă la saloon unde putea să îşi clătească ochiul cu decolteul generos şi cracii afişaţi ostentativ ai chelneriţelor/ curvelor locale, uneori mai participa şi la un hold-up. Iar atunci basmaua de la gât era pusă pe faţă ca să nu-l recunoască şeriful local şi să-l salte de cea mai apropiată creangă solidă. În cazul în care şeriful local nu îl ştia dinainte, de la un hold-up anterior la care fuseseră colegi şi prieteni. (Cândva, am râs de moarte la un episod din dr. Quin, în care se făceau interviuri pentru jobul de şerif. Iar unul dintre aplicanţi declara senin că merită postul deoarece fusese în banda unui hoţ de o oarecare notorietate locală.)
Deci am aflat de ce supereroul are pelerină şi mască. Pelerina e de fapt parpalacul văcarului iar masca e basmaua lui, evident varianta următoare. Next generation outfit ca să zic aşa. Şi de ce supereroina are ţâţe hiperbolizant de mari şi picioarele expuse.

Fiindcă supercuplul, supereroul şi supereroina sunt de fapt mutaţia în subconştientul colectiv (deci vă avertizez că ştiu şi karate şi alte cuvinte din limba japoneză!) a celor doi: văcarul rătăcitor, care îşi schimba identitatea de la o cârciumă la alta şi curva care îl făcea să se simtă bine, uneori îi sălta şi bănuţii sau îl recunoştea de pe circuit şi îl preda pe nelegiuit autorităţilor locale.

Iar ajungând eu la aşa concluzie mirobolizantă, mi s-a relevat că au ajuns astfel de figuri în mitologia lor din cauza absenţei unor eroi civilizatori adevăraţi. Aşa cum avem noi în lumea veche.

Moment în care drăcuşorul de pe umărul stâng a început să se scarpine furibund între coarne.
- Hei Belle, n-ar trebui să vorbeşti cu asta către blonda noastră ministresă şi supereroină to be? Vechiul şi înţeleptul proverb românesc spune ”cine n-are bătrâni să şi-i cumpere”. Iar noi avem 5 milioane de bătrâni pe care cei 4 mil de salariaţi nu au cum să îi mai ţină în spate. Îţi dai seama ce sursă fantastică de profit ar fi exportul acestor bătrâni? Ar scoate instant România din criză! Cum singura avere a multora dintre aceştia au rămas poveştile, îţi dai seama că ai face o a doua faptă bună, scăpând mapamondul de toţi ”man”-ii care poartă chiloţi peste pantaloni. Ba chiar ai deveni erou naţional! Ia gândeşte-te mai bine! Următoarea serie de supereroi ar putea avea chelie şi şuviţa de peste chelie ar putea intra în ochii răufăcătorilor, orbindu-i. Gândeşte-te numai la ce prăpăd poate genera geantă Gucci / Hermes plină de cărţi de etică sau filozofie prăvălită peste nemernici!


>:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu