vineri, 18 februarie 2011

Încotro o iei Iisuse?


Bântuindu-mă eu ieri prin oraş, am văzut pe o clădire scriind ”Isus vine şi trece prin tine”, scris cu văpsea roşie ca sângele.

Prin îngăduinţa lui Radu căruia îi mulţumesc din suflet



Asta după ce chauffeurul pe care mi-l pusese la dispoziţie prin bunăvoinţa sa nemaipomenită RATB-ul mă culturalizase din plin cu mesaje neo/protestante ale unui radio creştin, dar nu i-aş putea nominaliza numele sau afiliaţia religioasă.

Prima imagine, imaginaţia mea vizuală şi-a intrat instantaneu în drepturi, a fost a lui Iisus Pantocrator, coborând din slava cerească pe clasicul nor alb cumulus sau cumulonimbus, la un unghi de 30o faţă de verticală, apropiindu-se de mine, intrând sub acelaşi unghi de 30o, prin mine. Aici imaginea s-a rupt în 2 ecrane distincte, pe unul, trecerea efectuându-se tip ghost sau alte efecte speciale tip sf în care 2 persoane sau obiecte traversează direct unul prin celălalt, fără a rezulta daune materiale, pe cel de-al doilea găsindu-mi obştescul sfârşit într-o minunată explozie fireball, atomii mei dispersându-se discret în creaţie, aşteptând trâmbiţa celei de-a doua Învieri pentru a reveni la forma actuală.

Nici n-am apucat să fac 30 de metri în pasul piticului înfrigurat că îmi pică ochii peste o reclamă la mc donalds. Şi îmi vine în minte ”luaţi şi mâncaţi, acesta este trupul Meu”şi o a treia imagine, nespus de profană mi-a traversat mintea. Acelaşi Iisus Pantocrator, stând pe norul slavei Sale, în timp ce o haită de credincioşi muşcă cu poftă din trupul Lui, însângerându-L, sfâşiindu-L, bătându-se, îmbrâncindu-se şi călcându-se în picioare neceremonios ca să prindă o muşcătură de carne mai fragedă, aşa cum se întâmplă la orice Paşti sau Crăciun sau Bobotează. Sau orice praznic. Sau orice manifestare cu crăpelniţă sau orice altceva gratis. Iar trupul Său parcurgea prin canibalii credincioşi acelaşi drum pe care îl parcurge orice bol alimentar mai puţin sacru.

Iisus vine şi trece prin tine. Pe unde iese şi în ce formă?

Un comentariu:

  1. Mami esti bela la text, rotunda la forme si ti-e mai sclipicioasa ideea decat dintii spalati cu norvea! imim place asta cu Isus trece prin tine si sunt gelos ca nu este scrisa de mine. Tine-o tot ashe...

    RăspundețiȘtergere